Daffodil Crafts

Tuesday, October 25, 2016

Tema Silhouette menjadi "trend" terkini dalam dekorasi kek 





Tau kan tema silhouette ni. Alaa yang tema bayang-bayang tu. Contoh seperti gambar diatas. Apa yang bestnya trend ni dalam dekorasi kek anda?

1. MUDAH: sangat mudah untuk menyiapkan dekorasi anda. Percaya atau tak, hanya dengan  3 langkah mudah anda dah boleh siapkan dekorasi tema ni.

  • gelek "gumpaste" yg telah diwarnakan hitam (brand terbaik untuk dapatkan warna hitam adalah pewarna paste dari Sugarflair)
  • tekap dengan silhouette cutter yang anda mahu 
  • tampal desain silhouette tadi pada tepi atau atas kek (guna sedikit air untuk lekatkan pada kek fondan)

2. SIMPLE atau RINGKAS: tema ini sangat ringkas khasnya untuk peminat kek yang "least is the best". Walaupun ia ringkas, efeknya sangat baik. Ia mampu menukarkan imej kek anda dari biasa-biasa kepada efek professional dan elegan. 

3. KREATIF: ia juga membantu anda maksimakan kreativiti anda pada kaedah yang paling minima. Acaner tu? Camni anda boleh berkreativiti tanpa susah payah nak gunting sendiri segala bentuk dan desain silhouette tu. Kaedahnya sangat minima dengan hanya aplikasi silhouette cutter yang memang ada dalam pelbagai desain menarik.



Gambar testimoni kami, En Ruffey Cackey dari Batu Pahat, Johor yang mengaplikasikan "wedding silhouette cutter" dalam dekorasi kek beliau.

p/s: jangan takut untuk buat pelaburan dalam peralatan dekorasi kek ni. Itu semua adalah ASET KECIL anda sebagai cake decorators dan tugas utama anda adalah menggandakan penggunaan aset tersebut untuk ia jana lebih banyak order dari pelanggan. Dalam kata lain maksimakan aset anda untuk pendapatan yang lebih banyak. Nanti kita kupas dalam tulisan yang akan datang ya.

Terima kasih kerana meluangkan masa untuk info ni. Rasa bermanfaat? Ayuh klik butang kongsi sekarang kerana ramai lagi rakan bakers yang belum arif mengenainya.




No comments:

Post a Comment